معرفی کتاب

کتاب قرار بی‌قرار مجموعه خاطرات و روایات از زندگی شهید مصطفی صدرزاده معروف به سید ابراهیم است که به قلم فاطمه سادات افقه نوشته شده و توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

در بخش هایی از این کتاب می‌خوانیم:

با فریاد لبیک یا زینب (س) یک محور از محاصره را شکستیم و در قلب دشمن قرار گرفتیم. نه راه برگشتی بود نه می شد پیشروی کرد. سید من را صدا زد و گفت «به تکفیری ها بگو ما مسلمونیم و نباید آتیش به سر خودمون بریزیم. باید برای دفاع مردم مظلوم فلسطین سر اسرائیل بمب و خمپاره بریزیم.» این جملات را به عربی برایشان گفتم. تکفیری ها هم شروع به ناسزا گفتن کردند. بار دیگر سید ابراهیم چند آیه از قرآن برایشان خواند. یکی از تکفیری ها پشت بی سیم گفت «مگه شما مسلمانید؟» گفتم «بله ما مسلمانیم و رسول خدا پیامبر ماست و قرآن کتاب ما.» نفهمیدیم چه شد اما دشمن روستای جلوتر را هم تخلیه کرد و ما توانستیم با تعداد کم از محاصره دربیاییم.

***

گویا به پرستار ها اعلام کردند که سردار سلیمانی برای دیدار مصطفی آمده . یکی از پرستارها آمد پیش مصطفی و گفت : من می دونم تو شخصیت مهمی هستی ! مصطفی هم با بی تفاوتی جواب داد : من و تو مثل همیم و هیچ فرقی با بقیه نداریم ! پرستار گفت : ولی می دونم که سردار سلیمانی به دیدنت اومده :  مصطفی هم جواب داد : ایشونم یکیه مثل من و تو.

همیشه همین طوری بود . نه فقط آن موقع ، قبل از آن هم برایش مهم نبود که آدم شناخته شده ای باشد یا نه . اگر کاری انجام می داد اسم و رسم برایش مهم نبود.

این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

تمام کسانی که شیفتۀ شهدا هستند و آن‌ها که می‌خواهند ببینند؛ رفتن چگونه است.

جملاتی از کتاب که باید سر لوحۀ زندگی‌مان شود:

پدرش می گفت: مصطفی به مادرش گفته شما دعا کن من موثر باشم، شهید شدم یا نشدم مهم نیست.

دربارۀ نویسندۀ کتاب قرار بی قرار:

 فاطمه سادات افقه از نویسندگانی است که بیشتر در حوزه مسائل اجتماعی زنان کتاب نوشته است. وی با توجه به نسبت خانوادگی که با مصطفی صدرزاده دارد کتابی با عنوان «قرار بی‌قرار» را نوشته است.

کلیک کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *